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God, evil, heaven

Another reading of the sacred books

naifRelax God and condemn the violation

In our philosophy, "evil" is a mandatory component of human evolution . It is one of the essential elements of animal metamorphosis / man .

Evil is a sin?

If we go down this " perfect couple " * and heavenly, the evil would be actually a "sin." A man just convicted sown discord in the order of things fisherman.

* Adam and Eve are talking monotheisms

But if we go down a "natural primate " as stated evolutionism, then things are different. On this site, of course, we support this view . In this version, the metamorphosis of an animal in man, requires the presence of evil . This negative force loses all its religious dimension . It becomes an inevitable part of the human-animal transformation. A timely and essential to our transformation tool .

Evil, at that time, prevents us more to see the sense of humanity .
It is not the sign of the absurdity of the world or the senselessness of human behavior . We can demonstrate the inevitability of its presence and highly jurisprudential character . By the scandal that raises * evil helps humanity to consolidate and build good.

* Or should constantly raise

Suddenly, the being is consistent with the " need to be ." And evil no longer has the classical value that is actually. To ask of God vis-à -vis hard, use the thought of Spinoza . "We must force us to understand the real instead of the desire to our liking ." At this time, the damage becomes:

Point ( during the time of the human-animal metamorphosis) .

Constructive ( it always ended up increasing the well ) .

Absolutely punishable ( to persist in the direction of evolution) .

Absolutely unacceptable (to remain a key driver in its own demise ) .

And analyze ( to give him the best care and constantly reduce its influence).

Exonerate man

Evil is necessary for our evolution, theodicy does not need to charge the man to exonerate God. We do not have to blame God for the presence of evil in humanity. Man can also no longer be convicted of belonging to a system requiring evil. This negative power part instruments for good . Man forced to use this instrument to simultaneously fight to move towards perfection. How to accept the presence of evil

"God does not judge him by beings are judged . " Simone Weil

But how to accept the unacceptable nature of suffering, evil, injustice ?

By becoming aware of our real condition . We are beings " with metamorphosis," therefore not guilty . ( Although it is necessary for us to hold them accountable ) .

By becoming aware of the purpose of humanity. aware of his destiny (it should reach its perfection) .

By becoming aware of the important role of education and of love in the fight against evil. The major role of values ​​such as equality, justice, caring, compassion .

That, I believe, some answers.

Platon la république

Platon- Ils seraient à peu près ceux-ci, dis-je : il faut à chaque fois sans aucun doute restituer le dieu tel qu'il se trouve être, qu'on le représente par une composition en vers épiques, en vers lyriques, ou dans une tragédie.
- Oui, il le faut.
- Or le dieu est réellement bon, et c'est ce qu'il faut dire qu'il est ?
- bien sûr.
- Mais aucune des choses bonnes n'est nuisible. N'est-ce pas ?
- Non, à mon avis.
- Et est-ce que ce qui n'est pas nuisible nuit ?
- Nullement.
- Et ce qui ne nuit pas, cela produit-il quelque mal ?
- Non plus.
- Et ce qui ne produit aucun mal ne pourrait non plus être la cause d'aucun mal ?
- Comment serait-ce possible ?
- Mais voyons : ce qui est bon est bienfaisant ?
- Oui.
- Donc cause d'un effet bon ?
- Oui.
- Donc le bien n'est pas cause de toutes choses ; il est la cause de celles qui sont bonnes, mais il n'est pas la cause des maux,
- Oui, absolument, dit-il.
- Donc le dieu, dis-je, puisqu'il est bon, ne peut pas non plus être la cause de toutes choses, comme le dit la masse des gens ; il est la cause d'une petite partie de ce qui arrive aux humains, et n'est pas la cause de la plus grande partie. Car les choses bonnes pour nous sont bien moins nombreuses que celles qui sont mauvaises ; pour celles qui sont bonnes, il ne faut pas chercher d'autre cause que lui, tandis que pour les mauvaises il faut chercher d'autres causes que le dieu. - Tu me sembles dire tout à fait vrai, dit-il.
- Il ne faut donc, dis-je, accepter ni d'Homère ni d'un autre poète qu'il commette, par manque de réflexion, ni qu'il diffuse, à propos des dieux, l'erreur consistant à croire que
deux jarres sont plantées dans le seuil de Zeus
peines de destins, heureux dans l'une, mauvais dans l'autre
et que celui à qui Zeus donne un mélange de l'une et de l'autre, rencontre tantôt le malheur, et tantôt le bonheur,
tandis que celui à qui au lieu de cela, il sert de la seconde, sans la mélanger, lui, une faim mauvaise le chasse à travers la terre divine ni que Zeus a été institué notre dispensateur des biens et des maux

2002



war

karl jaspers

Une fois de plus se pose l'éternelle question : est-ce Dieu, est-ce le diable qui gouverne le monde ? Et seule une foi injustifiable permet d'affirmer que finalement le diable est au service de Dieu.
Karl Jaspers